StoryEditor

Ako spoznáte kvalitnú SEO agentúru

29.01.2015, 10:00
Dohodli ste si stretnutie s agentúrou, ktorá sľubuje, že na vašu webovú stránku pritiahne nových zákazníkov. Ako zistíte, že to naozaj dokáže?

Ako si však dobre vybrať, keď SEO ponúka takmer každá firma, ktorá sa okolo online marketingu čo i len šuchne? Sledovať by ste mali týchto 10 signálov, ktoré vám pomôžu odlíšiť priemernú SEO agentúru od kvalitnej už na prvom stretnutí. A čo by vám mala kvalitná SEO agentúra zabezpečiť?

 

1. ...pýta si vstupné údaje o vašej webovej stránke.

Snaží sa získať prehľad o organickej návštevnosti, aby vedela o sezónnych výkyvoch, poznala konverzné pomery z organickej návštevnosti, mala prehľad o kľúčových slovách, na ktoré používatelia aktuálne chodia na vaše webové stránky, ako aj o konverzných pomeroch z týchto slov.

 

2. ...pýta sa na váš strategický cieľ.

Klásť by vám mala otázky: Prečo chcete investovať do SEO? Chcete, aby bola vaša webová stránka na prvej stránke v Googli? Prečo to však chcete? A, naopak, vy marketéri sa naučte stanoviť si konkrétny cieľ a kvantifikujte ho.

 

3. ...chce vám pomôcť stanoviť KPIs (key performance indicator).

Pripravte si odpovede na otázku, čo všetko potrebujete zabezpečiť, aby ste splnili váš strategický cieľ.

 

4. ...hovorí otvorene o dĺžke spolupráce.

Je lepšie investovať menšiu sumu dlhodobo, aj niekoľko rokov, ako väčšiu sumu, no len na obdobie pár mesiacov. Ak vaše SEO aktivity po pár mesiacoch stopnete, veľmi ľahko sa môže stať, že sa vaša webová stránka čoskoro ocitne tam, kde ste začínali.

 

5. ...žiada od vás neustálu spoluprácu.

Je dôležité, aby ste aktívne spolupracovali s agentúrou na zapracovaní technických ako aj obsahových požiadaviek. Na to budete potrebovať pomoc vášho web mastera, resp. programátora. Agentúra vám môže ponúknuť jej vlastného,no zo skúseností je toto riešenie nákladnejšie, keďže sa programátor musí najskôr s pozadím oboznámiť.

 

6. ...nebojí sa prezradiť svoje know-how.

Každá SEO agentúra by vám mala presne identifikovať aktivity, ktoré bude v rámci SEO stratégie realizovať. Spolupráca formou „vy nemusíte robiť nič, resp. postup prác je naše know-how zaváňa prinajmenšom pofidérnymi SEO aktivitami, nehovoriac o vašej strate kontroly nad investovanými prostriedkami.

 

7. ...poskytuje komplexný a pravidelný reporting.

Neuspokojte sa len s reportom pozícií pár kľúčových slov vo vyhľadávaní Google. Report by mal obsahovať pozície vašej webovej stránky na všetky cieľové kľúčové slová v segmente, ako aj informácie o vývoji organickej a celkovej návštevnosti či o vývoji konverzných cieľov.

 

8. ...žiada prístupy do analytických a štatistických nástrojov.

V prípade, že máte problém so zverejnením týchto údajov, pripravte zmluvu o mlčanlivosti. Seriózna agentúra bude potrebovať prístupy aj do iných nástrojov – napr. Google webmaster tools. Štatistiky Google Analytics sú síce dobrým zdrojom, no absentujú v nich dáta o kľúčových slovách. Každá SEO agentúra by mala s týmito dátami pracovať.

 

9. ...rieši content marketing.

Statické webové stránky s rovnakým obsahom, bez čerstvého a zaujímavého obsahu, už nemajú

šancu. Zistite, aké aktivity bude vaša SEO agentúra robiť v rámci

 

10. ...opýta sa vás na vaše ostatné online aktivity a hľadá spôsob, ako z kombinácie online aktivít a SEO stratégie vyťažiť čo najviac.

A nezabudnite, že každá kvalitná SEO agentúra má vypracované prípadové štúdie.

 

Aj tento článok vyšiel v magazíne Stratégie, ktorý je práve v predaji.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Katarína Molnárová, Online Toro

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 14:18